Τριπλάσιες πιθανότητες παράβασης κανόνων οδικής κυκλοφορίας έχουν τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».
Χαρακτηριστικό, μάλιστα, είναι το παράδειγμα της Γαλλίας, όπου διαπιστώθηκε ότι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας από αλλοδαπούς οδηγούς αγγίζει το 25% και εκτοξεύεται στο 40%-50% σε περιόδους αιχμής.
Από τον ερχόμενο Νοέμβριο σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε. σημειωθεί μια παράβαση από αλλοδαπό οδηγό, η κλήση θα αποστέλλεται στον τόπο κατοικίας του παραβάτη.
Πρακτικά θα καταφθάνει στο σπίτι η κλήση για οποιαδήποτε παράβαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας πραγματοποιηθεί σε όποια χώρα της Ε.Ε. και αν αυτή σημειωθεί.
Όπως έχει διαπιστωθεί, οι οδηγοί αποφεύγουν να παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας μόνο όταν κινούνται στη χώρα τους, γνωρίζοντας ότι οι αρχές θα τους εντοπίσουν προκειμένου να τους καταλογίσουν το αναλογούν πρόστιμο, μιας και έχουν πρόσβαση στα στοιχεία τους μέσω της βάσης πληροφοριών των δηλωμένων οχημάτων.
Με την Οδηγία 2011/82/ΕΕ το ίδιο θα συμβαίνει, ακόμη και εάν μια παράβαση σημειώνεται σε άλλη χώρα από αυτήν που είναι δηλωμένο το όχημα. Σύμφωνα με την Οδηγία περί ανταλλαγής πληροφοριών των παραβάσεων και αδικημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, τα νέα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ το αργότερο έως τις 7 Νοεμβρίου σε όλα τα κράτη μέλη. Αποτελεί πλέον ευθύνη των τοπικών Αρχών να εφαρμόσουν τον κανονισμό και να διασφαλίσουν τον εντοπισμό του παραβάτη από όποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αν προέρχεται.
• Οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών • Μη χρήση κράνους • Οδήγηση σε λωρίδα στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία (π.χ. λωρίδες έκτακτης ανάγκης, λωρίδες αποκλειστικής χρήσης από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κ.λπ.)
• Παράνομη χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών επικοινωνίας κατά την οδήγηση.
Οι οδηγοί που διασχίζουν εθνικά σύνορα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να πληροφορηθούν για τους κανόνες οδικής ασφάλειας που ισχύουν στη χώρα προορισμού τους.
Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα της Ε.Ε., πέραν των 100 εκατομμυρίων διασυνοριακών ταξιδιών (επαγγελματικής και τουριστικής φύσης κυρίως) διεξάγονται μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάθε χρόνο.
Μέσα στο κείμενο της οδηγίας περιλαμβάνεται και η υποχρέωση της κάθε χώρας να ενημερώσει οδηγούς και μοτοσικλετιστές σχετικά με τους κανόνες οδικής ασφάλειας.
Χαρακτηριστικό, μάλιστα, είναι το παράδειγμα της Γαλλίας, όπου διαπιστώθηκε ότι η παραβίαση των ορίων ταχύτητας από αλλοδαπούς οδηγούς αγγίζει το 25% και εκτοξεύεται στο 40%-50% σε περιόδους αιχμής.
Από τον ερχόμενο Νοέμβριο σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε. σημειωθεί μια παράβαση από αλλοδαπό οδηγό, η κλήση θα αποστέλλεται στον τόπο κατοικίας του παραβάτη.
Πρακτικά θα καταφθάνει στο σπίτι η κλήση για οποιαδήποτε παράβαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας πραγματοποιηθεί σε όποια χώρα της Ε.Ε. και αν αυτή σημειωθεί.
Όπως έχει διαπιστωθεί, οι οδηγοί αποφεύγουν να παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας μόνο όταν κινούνται στη χώρα τους, γνωρίζοντας ότι οι αρχές θα τους εντοπίσουν προκειμένου να τους καταλογίσουν το αναλογούν πρόστιμο, μιας και έχουν πρόσβαση στα στοιχεία τους μέσω της βάσης πληροφοριών των δηλωμένων οχημάτων.
Με την Οδηγία 2011/82/ΕΕ το ίδιο θα συμβαίνει, ακόμη και εάν μια παράβαση σημειώνεται σε άλλη χώρα από αυτήν που είναι δηλωμένο το όχημα. Σύμφωνα με την Οδηγία περί ανταλλαγής πληροφοριών των παραβάσεων και αδικημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, τα νέα μέτρα θα τεθούν σε ισχύ το αργότερο έως τις 7 Νοεμβρίου σε όλα τα κράτη μέλη. Αποτελεί πλέον ευθύνη των τοπικών Αρχών να εφαρμόσουν τον κανονισμό και να διασφαλίσουν τον εντοπισμό του παραβάτη από όποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αν προέρχεται.
Όπως επισημαίνεται στο κείμενο της οδηγίας «η χώρα δήλωσης ενός οχήματος δεν θα πρέπει να επιφέρει μια πιο επιεική αντιμετώπιση».
Οι οκτώ βασικές παραβάσεις που περιλαμβάνονται στην Οδηγία και για τις οποίες είναι επιβεβλημένη η αποστολή της κλήσης ακόμη και σε άλλες χώρες, εάν το όχημα είναι καταχωρημένο στην αλλοδαπή, είναι:
• Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
• Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
• Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
• Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ• Οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών • Μη χρήση κράνους • Οδήγηση σε λωρίδα στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία (π.χ. λωρίδες έκτακτης ανάγκης, λωρίδες αποκλειστικής χρήσης από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κ.λπ.)
• Παράνομη χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών επικοινωνίας κατά την οδήγηση.
Οι οδηγοί που διασχίζουν εθνικά σύνορα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να πληροφορηθούν για τους κανόνες οδικής ασφάλειας που ισχύουν στη χώρα προορισμού τους.
Σύμφωνα, μάλιστα, με έρευνα της Ε.Ε., πέραν των 100 εκατομμυρίων διασυνοριακών ταξιδιών (επαγγελματικής και τουριστικής φύσης κυρίως) διεξάγονται μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάθε χρόνο.
Μέσα στο κείμενο της οδηγίας περιλαμβάνεται και η υποχρέωση της κάθε χώρας να ενημερώσει οδηγούς και μοτοσικλετιστές σχετικά με τους κανόνες οδικής ασφάλειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.